MALİYE Bakanlığı tarafından satılan ve daha önce isteyenin istediği kadar 15 TL karşılığında aldığı yurt dışı çıkış harç pulunun, Atatürk Havalimanı’nda, Defterdarlık tarafından yayımlanan bir iç genelge ile ’sadece pasaport, boarding kartı veya bilet gösterene’ verileceği ve görevli memur tarafından da gösterilen bu belgelerden birinin üstüne yapıştırılacağı bildirildi.
İstanbul Defterdarlığı tarafından, 23.09.2011 tarihinde Atatürk Havalimanı için yayımlanan, uzun kuyruklara ve şikayetlere neden olan iç genelgede ile ilgili olarak şöyle denildi:
"Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminalinde faaliyet göstermekte olan Yurt Dışı Çıkış Harç Pulu, müdürlüğümüzce tespit edilen hatalı uygulamalar nedeniyle 23.03.2007’de yayımlanan genelgenin çalışma usul ve esasları yeniden düzenlendi. Harç pulu yolcunun ibraz edeceği Pasaport, Boarding veya Bilet üzerine veznedeki görevli memur tarafından yapıştırılacaktır."
Defterdarlık yetkililerinden alınan bilgiye göre, uygulamanın göre 4 yıl önce bu günkü şekliyle başlatıldığı ancak zaman içinde istismar edildiği belirtilerek, "Tekrar ilk başladığımız güne döndük. Ancak pul satışı olmayan VIP salonuna bir banko koyacağız. Ayrıca özel uçakların gittiği Genel Havacılık Terminali’nde de işletici firmaya zimmetli toptan satacağız. Oradan giden yolcuya pulu onlar satacak " dediler
YENİ BİR KUYRUK
23 Eylül 2011 tarihinden itibaren başlatılan bu yeni uygulamanın Atatürk Havalimanı’nda yolcu trafiğinin yoğun olduğu saatlerde Harç Pulu bankosu önünde uzun kuyruklar oluşturduğu, yolcuların şikayetlerine neden olduğu ve zaman zaman yolcularla görevli memurlar arasında sözlü çatışmaların çıktığı belirtildi.
Irak’ın Erbil kentine giden yolculardan Sıdık Kaplan yeni uygulamanın gereksiz olduğunu belirterek, "Vatandaş için çok daha kolay olabilirdi. Tek tek böyle pasaporta yapıştırma durumu var. Eskiden pasaportu ibraz etmeye bile gerek yoktu. Direk verebiliyorlardı. Vatandaşa zorluk çıkartılıyor. Her halükarda problem. Gerekçesini bilmiyorum. Bence gereksiz bir şey. Soruşturmak lazım. Daha önce hiç pul kuyruğu görmemiştim" dedi.
HARÇ PULU ALMAYAN ÜÇÜNCÜ KUYRUĞA
Sabah erken saatlerde havalimanına gelen bir yolcu önce terminale girebilmek için uzun bir güvenlik kuyruğunda bekliyor. Daha sonra bilet ve bagaj işlemlerini yaptırmak için ikinci bir kuyruğa giriyor. Bu arada harç pulunu almamışsa üçüncü kuyruk, buradan dördüncü olarak transit salona geçmek için pasaport kuyruğu ve beşinci olarak da son uçağa binebilmek için son kontrol kuyruğuna giriyor. Normal olarak 4 kez kuyruğa giren vatandaş bu yeni uygulamayla beşinci kuyruğa da girince bazı günlerde uçağını kaçırmak gibi bir durumla da karşılaşıyor.
Yurt Dışı Çıkış Harç pulları Maliye Bakanlığı bankoları dışında bankalar tarafından da satılıyor. Vatandaşlar hiçbir ticari değeri olmayan ve sadece yurt dışına çıkan vatandaşların almak zorunda olduğu bu pullar için başlatılan bu uygulamanın bir an önce düzeltilmesini istiyor.
İstanbul Defterdarlığı tarafından, 23.09.2011 tarihinde Atatürk Havalimanı için yayımlanan, uzun kuyruklara ve şikayetlere neden olan iç genelgede ile ilgili olarak şöyle denildi:
"Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminalinde faaliyet göstermekte olan Yurt Dışı Çıkış Harç Pulu, müdürlüğümüzce tespit edilen hatalı uygulamalar nedeniyle 23.03.2007’de yayımlanan genelgenin çalışma usul ve esasları yeniden düzenlendi. Harç pulu yolcunun ibraz edeceği Pasaport, Boarding veya Bilet üzerine veznedeki görevli memur tarafından yapıştırılacaktır."
Defterdarlık yetkililerinden alınan bilgiye göre, uygulamanın göre 4 yıl önce bu günkü şekliyle başlatıldığı ancak zaman içinde istismar edildiği belirtilerek, "Tekrar ilk başladığımız güne döndük. Ancak pul satışı olmayan VIP salonuna bir banko koyacağız. Ayrıca özel uçakların gittiği Genel Havacılık Terminali’nde de işletici firmaya zimmetli toptan satacağız. Oradan giden yolcuya pulu onlar satacak " dediler
YENİ BİR KUYRUK
23 Eylül 2011 tarihinden itibaren başlatılan bu yeni uygulamanın Atatürk Havalimanı’nda yolcu trafiğinin yoğun olduğu saatlerde Harç Pulu bankosu önünde uzun kuyruklar oluşturduğu, yolcuların şikayetlerine neden olduğu ve zaman zaman yolcularla görevli memurlar arasında sözlü çatışmaların çıktığı belirtildi.
Irak’ın Erbil kentine giden yolculardan Sıdık Kaplan yeni uygulamanın gereksiz olduğunu belirterek, "Vatandaş için çok daha kolay olabilirdi. Tek tek böyle pasaporta yapıştırma durumu var. Eskiden pasaportu ibraz etmeye bile gerek yoktu. Direk verebiliyorlardı. Vatandaşa zorluk çıkartılıyor. Her halükarda problem. Gerekçesini bilmiyorum. Bence gereksiz bir şey. Soruşturmak lazım. Daha önce hiç pul kuyruğu görmemiştim" dedi.
HARÇ PULU ALMAYAN ÜÇÜNCÜ KUYRUĞA
Sabah erken saatlerde havalimanına gelen bir yolcu önce terminale girebilmek için uzun bir güvenlik kuyruğunda bekliyor. Daha sonra bilet ve bagaj işlemlerini yaptırmak için ikinci bir kuyruğa giriyor. Bu arada harç pulunu almamışsa üçüncü kuyruk, buradan dördüncü olarak transit salona geçmek için pasaport kuyruğu ve beşinci olarak da son uçağa binebilmek için son kontrol kuyruğuna giriyor. Normal olarak 4 kez kuyruğa giren vatandaş bu yeni uygulamayla beşinci kuyruğa da girince bazı günlerde uçağını kaçırmak gibi bir durumla da karşılaşıyor.
Yurt Dışı Çıkış Harç pulları Maliye Bakanlığı bankoları dışında bankalar tarafından da satılıyor. Vatandaşlar hiçbir ticari değeri olmayan ve sadece yurt dışına çıkan vatandaşların almak zorunda olduğu bu pullar için başlatılan bu uygulamanın bir an önce düzeltilmesini istiyor.
0 yorum :
Yorum Gönder