12 Ocak 2011

Easyjet skandalı: fazla yakıt almışız, son binen 30 yolcu insin

Easyjet inanılması güç bir skandala imza attı: Havalimanında 10 ton fazla uçak yakıtı aldı ve pilot uçakta şu anonsu yaptı: “Uçağa binen son 30 yolcu bir zahmet tekrar insin, burada kalacaklar”

İngiltere’nin Birmingham kentinden Cenevre’ye uçmak için hazırlanan Easyjet uçağı bütün hazırlıklarını tamamladı, yolcuları içeri aldı ve tam uçuşa geçecekken kaptan pilot bir şeyi fark etti: ‘Biz 10 ton fazla uçak yakıtı almışız’.

“20min.ch” sitesinin haberine göre, bunda çok şaşılacak bir durum yok. Kimi zaman uçaklar yanlış hesaplamalar veya son anda yapılan rota veya yolcu sayısı değişikliklerinden dolayı fazla yakıt almış olurlar ve bunu basit teknik bir düzenekle telafi ederler. Bu sistemde, uçaktan tankere fazla yakıt boşaltılır. Havacılık dilinde buna ‘Fuel Dumping’ denir.

İngiliz BBC kanalı durumu şöyle özetledi:

Ama Easyjet kaptan pilotu, yakıt boşaltmak yerine yolcu boşaltmayı tercih etti. Merkezle kısa bir görüşme yapan pilot, koltuklarında oturan yolculara şu açıklamayı yaptı: “Fazla yakıt aldık. 36 yolcu indirmemiz gerekiyor. Burada inen yolculara 100 Euro değerinde bir uçuş çeki vereceğiz ve o yolcuları en yakın zamanda başka bir uçakla Cenevre’ye uçacağız.”

Kimse inmedi. Bunun üzerine kaptan pilot 250 Euro değerinde hediye çeki vaat etti. Bu sefer 6 yolcu indi. Kaldı 30 yolcu. Ama bunlar pazarlığa açık değildi. Kaptan pilot sonunda bu çağrıyı yaptı: “Uçağa binen son 30 yolcu uçaktan hemen insin”. Hostesler uçağa son binen 30 yolcuyu tespit etmeye çalıştılar. Ama yolcular koltuklarından kalkmadı.

Kaptan son kozunu oynadı ve polisi çağırmakla tehdit etti: “Uluslar arası sivil havacılık yasalarına göre, çağrıya rağmen uçaktan inmeyen yolcular tutuklanır. Bana polis çağırtmayın…” Ve yolcular indi.

Ne var ki piyangodan elenmeyen ve Cenevre’ye uçabilen ‘şanslı’ yolcular da kötü bir sürprizle karşılaştılar. Zira kaptan pilot, daha fazla yolcu indirmek mecburiyetinde kalmamak için, bütün yolcuların bagajlarını Birmingham havalimanında boşalttırmıştı.

Easyjet şirketi, Cenevre’de bagajlarını kimisi 5 gün bekleyen yolculara günlük 25 Euro tazminat ödediğini duyurdu ve kaptan pilotun “Yolcuları polis çağırmakla tehdit etmesini” araştıracaklarını belirtti.

Olay, özellikle İngiliz basınında geniş yer aldı.

0 yorum :